Drożdżowe serca

15:43
Miałam nie podążać za walentynkową modą, jednak po wczorajszym opublikowaniu zdjęcia(rocznicowego) na fp dostałam kilka próśb od czytelników w sprawie przepisu, cytuję "na te słodkie bułeczki" .
Nie pozostało mi nic innego jak dodać dla Was mała instrukcję.




Składniki:
500g mąki
42g świeżych drożdży
300ml litra mleka
80 g cukru
80 g margaryny
1/2 łyżeczki soli
1 jajo
marmolada lub nutella ;)

Mąkę przesiewamy do miski, robimy zagłębienie do którego skruszamy drożdże i zasypujemy łyżką cukru.
Mleko lekko podgrzewamy, połową zalewamy drożdże, delikatnie mieszamy składniki w zagłębieniu po czym odstawiamy zaczyn na 10 minut. Przez ten czas możemy przygotować blachę(wyłożyć papierem lub posmarować tłuszczem i oprószyć mąką), rozkłócić jajko i roztopić margarynę.
Dodajemy mąki z rozczynem resztę składników, pozostałe mleko,cukier, sól, roztopioną margarynę i rozkłócone jajko(zostawiamy odrobinkę do posmarowania serc. Zagniatamy sprężyste ciasto, jeśli wydaje nam się zbyt lepkie podsypujemy mąką.
Ciasto dzielimy na około 12 równych porcji z których rozwałkowujemy cienkie placuszki(jak naleśniki).
Na każdym naleśniczku rozsmarowujemy marmoladę i zwijamy w rulonik. Ostrym nożem nacinamy rulonik wzdłuż, pozostawiając około 1,5 cm na końcach. Układamy na blaszce formując serca(w sporych odległościach-urosną), sklejając mocno końce.Na koniec wystarczy posmarować serduszka  pozostałym rozkłóconym jajkiem i do piekarnika.Pieczemy 15 minut w temperaturze 175'C.


4 komentarze:

  1. jejku jakie ładne :)

    u mnie dziś nie-walentynkowa tarta jabłkowa :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Śliczne są, u mnie dziś tylko gofry serduszkowe.

    OdpowiedzUsuń
  3. wprawdzie nie na Walentynki le przy niedzieli też się przyda coś słodkiego , dzięki Mircia za przepis, wyszły pyszne .Szkoda tylko, że nie takie kształtne jak Twoje

    OdpowiedzUsuń

Miło mi, że poświęcasz swój cenny czas na napisanie tych kilku słów.
Dziękuję.

Obsługiwane przez usługę Blogger.