Krakersy z sezamem i masłem z nerkowców.

10:15


Masło z nerkowców  Primavika to nowość na naszym rynku.
Miałam  szczęście wygrać ten produkt na facebookowym profilu tej marki. Z dniem w którym masło do mnie dotarło,zostałam zauroczona i z dnia na dzień pałam do niego coraz większą miłością.
Pasuje niemal do wszystkiego i zainspirowało mnie niesamowicie czego dowodem są właśnie  te krakersy.
Muszę Wam powiedzieć, zapach przy zagniataniu ciasta jest tak orzechowy, że ledwo mogłam powstrzymać się żeby nie ugryźć surowego placka ;)
Tak więc, tego... osoby z problemami w kwestii "silnej woli" powinny uważać używając tego masła(do czegokolwiek), jest ryzyko ze zjecie całą zawartość słoiczka na raz.




Składniki:
~ 1 i 1/2 szklanka mąki pszennej
~ 1/4 szklanki ziaren sezamu
~ 2 łyżki masła
~ 2 łyżki masła z nerkowców(można zastąpić masłem orzechowym bez soli i cukru)
~ 1/4 łyżeczki soli
~ 1/4 łyżeczki cukru pudru
~ 1 żółtko (białko zostawiamy do posmarowania)
~ 3 łyżki zimnej wody

Mąkę przesiewamy do miski, dodajemy sezam, sól, cukier i delikatnie mieszamy aby składniki równo się rozłożyły w mące.
Do suchych składników dorzucamy oba masła i "szczypiemy" składniki tak, aby powstały mokre okruchy.
Żółtko "rozkłócamy" widelcem wlewamy do okruchów i delikatnie mieszamy.Dodając po łyżce wody zagniatamy ciasto.
Ciasta nie trzeba leżakować w lodówce, można  je od razu rozwałkować na cienki placek i wykrawać foremką ciasteczka.(moje mają 5cm średnicy)
Ja swoje odstawiłam ostatnio do lodówki na cała noc (po prostu nie miałam czasu w danej chwili ich wypiec) i wydaje mi się, że ciasto nabrało bardziej sezamowego smaku) poza tym żadnych innych zmian nie ma.
Ciasteczka układamy na dużej blaszce wyłożonej papierem do pieczenia, smarujemy białkiem(mozna posypać ulubionymi dodatkami,sezam mak,zioła,gruba sól) i pieczemy 20 minut w nagrzanym wcześniej piekarniku do 170 stopni C.








14 komentarzy:

Miło mi, że poświęcasz swój cenny czas na napisanie tych kilku słów.
Dziękuję.

Obsługiwane przez usługę Blogger.